-

Blog

Een blik achter de hype van AI

Een blik achter de hype van AI

Een blik achter de hype van AI

Een blik achter de hype van AI

Een blik achter de hype van AI

Een blik achter de hype van AI

#ffffff

Delen

Delen

Delen

Net zoals iedereen zijn wij erg enthousiast over de recente ontwikkelingen met betrekking tot AI - en hier moeten wij als partner ook bovenop zitten. We testen elke nieuwe tool uitvoerig om te kijken of het` al een substantiële meerwaarde kan bieden op onze samenwerkingen. Hier een paar bevindingen zodat je geen onnodig geld uitgeeft om ze zelf te testen - en oh ja als je interesse hebt in het gebruik van een van deze tools, laat het ons weten!

Abacus AI

Een all-in-one LLM zoals ChatGPT – maar via hun platform “RouteLLM” kiest Abacus zelf de juiste AI voor elke prompt. Van simpele vragen tot het bouwen van landingspagina’s in HTML: Abacus is een goedkope, veelzijdige tool die het allemaal kan. Maar… is het goed genoeg?

Uit onze ervaring blijkt dat de documenten die Abacus – en de zogenaamde Agents binnen Abacus – produceren, nog niet voldoen voor professioneel gebruik. Het is een indrukwekkende techdemo, en ongetwijfeld zullen er genoeg cursusgoeroes zijn die deze “forty million dollar hack” willen verkopen als dé oplossing voor al je problemen. Maar de waarheid is: zo’n HTML-landingspagina is leuk, maar logo’s kun je er niet in verwerken – en je branding? Vergeet het maar.

Bovendien heb je weinig aan een losse HTML/CSS-file voor je webshop. Zie Abacus als een goedkoop en veelzijdig alternatief voor ChatGPT – maar (nog) niet als volwaardig productieplatform.

MakeUGC

Deze software wordt volgens hun website al gebruikt door grote merken zoals PRIME, Salesforce en Turkish Airlines. In de praktijk kunnen we echter geen voorbeelden vinden van deze merken die MakeUGC daadwerkelijk gebruiken om mee te adverteren – en dan laten we de juridische vraagstukken nog even buiten beschouwing.

De resultaten van MakeUGC zien er op het eerste gezicht indrukwekkend uit, maar zelfs met het Enterprise-pakket van €119 per maand kun je slechts 20 advertenties genereren – allemaal met exact hetzelfde script. Dat helpt natuurlijk niet bepaald mee aan de geloofwaardigheid van je product.

Google VEO 3

Google VEO 3 is software die wij binnen Socialytix zelf gebruiken. De reden hiervoor is dat de software sneller en efficiënter CGI-effecten kan uitvoeren, die normaal gesproken weken aan productietijd vergen. Zo maakten we voor Lake Cycling een “vervormende schoen” waarmee de verschillende leesten per model direct zichtbaar werden.

Het probleem is dat je VEO alleen kunt gebruiken in het nieuwe AI-editingprogramma “Flow” als je een Amerikaanse betaalmethode hebt, gekoppeld aan een legaal Amerikaans adres. Zonder toegang tot Flow ben je aangewezen op Gemini – en dat is momenteel nog onvoldoende voor andere doeleinden dan het maken van grappige video’s.

InVideo AI

InVideo AI zet jou in de director’s chair. Met simpele of complexe prompts genereer je binnen no-time een storyboard. InVideo AI kloont je stem voor de voice-overs. Het resultaat? Een duidelijk AI-gegenereerde video – maar wel één die een verhaal weet te vertellen.

Onze conclusie

AI is prachtige technologie. De techniek die hieraan ten grondslag ligt – de zogenaamde Large Language Models (LLM’s) – zijn taalmodellen die vooral heel goed kunnen doen alsof ze je begrijpen, maar in de praktijk nog steeds meer fouten maken dan zelfs een junior medewerker zou doen.

Deze modellen zijn per definitie niet sterk in associatief denkvermogen. Dat betekent dat ze moeite hebben met het leggen van diepgaande verbanden, het bedenken van originele concepten of het écht uniek nadenken over complexe onderwerpen – en dat merk je.

Er is nog nooit zoveel content geweest. Maar is het ook beter geworden? In een wereld waarin ineens iedereen een penseel heeft, is nog lang niet iedereen een kunstenaar.

Bij Socialytix gebruiken we AI dagelijks. Het is een geweldige productiviteitstool – en in sommige gevallen zelfs een krachtige creatieve partner. Maar door het gebrek aan contextbesef en de neiging tot het genereren van bulkvariaties, is deze technologie nog lang niet wat het zou moeten zijn voor effectieve digitale advertising.

Gerelateerde blogs

Gerelateerde blogs

Gerelateerde blogs

E. info@socialytix.nl



T. +31 20 261 15 13
A. P.C. Hooftstraat 47



1071 BN Amsterdam

Ontvang de laatste updates

Door je aan te melden ga je akkoord met ons privacybeleid.

E. info@socialytix.nl



T. +31 20 261 15 13
A. P.C. Hooftstraat 47



1071 BN Amsterdam

Ontvang de laatste updates

Door je aan te melden ga je akkoord met ons privacybeleid.

E. info@socialytix.nl



T. +31 20 261 15 13
A. P.C. Hooftstraat 47



1071 BN Amsterdam

Ontvang de laatste updates

Door je aan te melden ga je akkoord met ons privacybeleid.

E. info@socialytix.nl



T. +31 20 261 15 13
A. P.C. Hooftstraat 47



1071 BN Amsterdam

Ontvang de laatste updates

Door je aan te melden ga je akkoord met ons privacybeleid.

E. info@socialytix.nl



T. +31 20 261 15 13
A. P.C. Hooftstraat 47



1071 BN Amsterdam

Ontvang de laatste updates

Door je aan te melden ga je akkoord met ons privacybeleid.

E. info@socialytix.nl



T. +31 20 261 15 13
A. P.C. Hooftstraat 47



1071 BN Amsterdam

Ontvang de laatste updates

Door je aan te melden ga je akkoord met ons privacybeleid.

E. info@socialytix.nl



T. +31 20 261 15 13
A. P.C. Hooftstraat 47



1071 BN Amsterdam

Ontvang de laatste updates

Door je aan te melden ga je akkoord met ons privacybeleid.

E. info@socialytix.nl



T. +31 20 261 15 13
A. P.C. Hooftstraat 47



1071 BN Amsterdam

Ontvang de laatste updates

Door je aan te melden ga je akkoord met ons privacybeleid.

E. info@socialytix.nl



T. +31 20 261 15 13
A. P.C. Hooftstraat 47



1071 BN Amsterdam

Ontvang de laatste updates

Door je aan te melden ga je akkoord met ons privacybeleid.