#ffffff

Socialytix x

Socialytix x

Socialytix x

Socialytix x

Socialytix x

NØLSON

NØLSON

NØLSON

NØLSON

NØLSON

Hoe NØLSON ROAS 5 heeft behaald en is doorgeschaald

#ffffff

Socialytix x

NØLSON

Hoe NØLSON ROAS 5 heeft behaald en is doorgeschaald

#ffffff

Socialytix x

NØLSON

Hoe NØLSON ROAS 5 heeft behaald en is doorgeschaald

Introductie

Introductie

Introductie

Introductie

Introductie

The perfect fit for Growth

NØLSON is in 2016 begonnen als het idee van de destijds net afgestudeerde Niek Koedam en is inmiddels uitgegroeid tot één van de grootste spelers binnen de Nederlandse smart casual herenfashion.
Hun doel? Stijlvolle herenkleding voor jonge professionals: hoge kwaliteit, een perfecte pasvorm en Scandinavisch design – maar dan wél met een betaalbaar prijskaartje.

In maart 2025 klopte NØLSON aan bij Socialytix met duidelijke doelen: een ROAS van 5 behalen, behouden én opschalen.

Dit is het verhaal van een merk dat exact wist waar het heen wilde, een mindset die wij delen.

HQ
Amsterdam, Nederland
Industrie
E-Commerce, Retail
Website
nolson.nl

Betaalbare luxe én meetbaar succes

Betaalbare luxe én meetbaar succes

Betaalbare luxe én meetbaar succes

Betaalbare luxe én meetbaar succes

Betaalbare luxe én meetbaar succes

Project

Hoe Nolson ROAS 5 heeft behaald en is doorgeschaald

NØLSON stond voor een nieuwe fase. Na een periode waarin veel via sale werd verkocht, lag de focus nu op duurzame groei. Er was een complete rebranding, een uitbreiding van het assortiment en duidelijke targets: gezonde marges, CAC doel behalen en opschalen zonder afhankelijk te zijn van kortingen.

De resultaten

  • +25% aankopen via Google Ads (januari–augustus vs. vorig jaar)

  • +24% webshopbestellingen

  • +18% sessies op de webshop

  • Conversieratio +3%

  • CAC goal zelfs overtroffen met 5%

  • Repeat customers +32%

Daarnaast staat de blended ROAS op 2,6x en ligt de MER (marketing efficiency ratio) op 2,6 - met als doel dit richting 3,0–3,5 door te trekken.

Hoe we dit hebben gedaan

  • Meta Ads: opschalen op basis van CAC, gestuurd met Lifetime Value-data. Sale-campagnes in de eerste maanden hielpen om oude voorraad af te bouwen, daarna volgde een focus op duurzame campagnes.

  • Google Ads: inspelen op seizoensgebonden producten. Performance Max en Search werden ingezet zodra zoekvolumes stegen (zoals bij tussenjassen en polo’s met lange mouwen).

  • Content: sterke creatives (review ads, influencer content en UGC) hielpen om zowel top-of-funnel awareness te creëren als conversies te stimuleren.

De toekomst

Met een sterk gemiddeld orderbedrag, een repeat purchase rate van 45% en een hoge customer lifetime value, is NØLSON klaar voor de volgende stap: dagelijks doorgroeien naar tientallen nieuwe orders en verder opschalen. Samen bouwen we door aan schaalbaarheid, gezonde marges en internationale ambities.

“To be the top choice for every man in the Netherlands.” – NØLSON

Hoe Nolson ROAS 5 heeft behaald en is doorgeschaald

NØLSON stond voor een nieuwe fase. Na een periode waarin veel via sale werd verkocht, lag de focus nu op duurzame groei. Er was een complete rebranding, een uitbreiding van het assortiment en duidelijke targets: gezonde marges, CAC doel behalen en opschalen zonder afhankelijk te zijn van kortingen.

De resultaten

  • +25% aankopen via Google Ads (januari–augustus vs. vorig jaar)

  • +24% webshopbestellingen

  • +18% sessies op de webshop

  • Conversieratio +3%

  • CAC goal zelfs overtroffen met 5%

  • Repeat customers +32%

Daarnaast staat de blended ROAS op 2,6x en ligt de MER (marketing efficiency ratio) op 2,6 - met als doel dit richting 3,0–3,5 door te trekken.

Hoe we dit hebben gedaan

  • Meta Ads: opschalen op basis van CAC, gestuurd met Lifetime Value-data. Sale-campagnes in de eerste maanden hielpen om oude voorraad af te bouwen, daarna volgde een focus op duurzame campagnes.

  • Google Ads: inspelen op seizoensgebonden producten. Performance Max en Search werden ingezet zodra zoekvolumes stegen (zoals bij tussenjassen en polo’s met lange mouwen).

  • Content: sterke creatives (review ads, influencer content en UGC) hielpen om zowel top-of-funnel awareness te creëren als conversies te stimuleren.

De toekomst

Met een sterk gemiddeld orderbedrag, een repeat purchase rate van 45% en een hoge customer lifetime value, is NØLSON klaar voor de volgende stap: dagelijks doorgroeien naar tientallen nieuwe orders en verder opschalen. Samen bouwen we door aan schaalbaarheid, gezonde marges en internationale ambities.

“To be the top choice for every man in the Netherlands.” – NØLSON

Hoe Nolson ROAS 5 heeft behaald en is doorgeschaald

NØLSON stond voor een nieuwe fase. Na een periode waarin veel via sale werd verkocht, lag de focus nu op duurzame groei. Er was een complete rebranding, een uitbreiding van het assortiment en duidelijke targets: gezonde marges, CAC doel behalen en opschalen zonder afhankelijk te zijn van kortingen.

De resultaten

  • +25% aankopen via Google Ads (januari–augustus vs. vorig jaar)

  • +24% webshopbestellingen

  • +18% sessies op de webshop

  • Conversieratio +3%

  • CAC goal zelfs overtroffen met 5%

  • Repeat customers +32%

Daarnaast staat de blended ROAS op 2,6x en ligt de MER (marketing efficiency ratio) op 2,6 - met als doel dit richting 3,0–3,5 door te trekken.

Hoe we dit hebben gedaan

  • Meta Ads: opschalen op basis van CAC, gestuurd met Lifetime Value-data. Sale-campagnes in de eerste maanden hielpen om oude voorraad af te bouwen, daarna volgde een focus op duurzame campagnes.

  • Google Ads: inspelen op seizoensgebonden producten. Performance Max en Search werden ingezet zodra zoekvolumes stegen (zoals bij tussenjassen en polo’s met lange mouwen).

  • Content: sterke creatives (review ads, influencer content en UGC) hielpen om zowel top-of-funnel awareness te creëren als conversies te stimuleren.

De toekomst

Met een sterk gemiddeld orderbedrag, een repeat purchase rate van 45% en een hoge customer lifetime value, is NØLSON klaar voor de volgende stap: dagelijks doorgroeien naar tientallen nieuwe orders en verder opschalen. Samen bouwen we door aan schaalbaarheid, gezonde marges en internationale ambities.

“To be the top choice for every man in the Netherlands.” – NØLSON

Hoe Nolson ROAS 5 heeft behaald en is doorgeschaald

NØLSON stond voor een nieuwe fase. Na een periode waarin veel via sale werd verkocht, lag de focus nu op duurzame groei. Er was een complete rebranding, een uitbreiding van het assortiment en duidelijke targets: gezonde marges, CAC doel behalen en opschalen zonder afhankelijk te zijn van kortingen.

De resultaten

  • +25% aankopen via Google Ads (januari–augustus vs. vorig jaar)

  • +24% webshopbestellingen

  • +18% sessies op de webshop

  • Conversieratio +3%

  • CAC goal zelfs overtroffen met 5%

  • Repeat customers +32%

Daarnaast staat de blended ROAS op 2,6x en ligt de MER (marketing efficiency ratio) op 2,6 - met als doel dit richting 3,0–3,5 door te trekken.

Hoe we dit hebben gedaan

  • Meta Ads: opschalen op basis van CAC, gestuurd met Lifetime Value-data. Sale-campagnes in de eerste maanden hielpen om oude voorraad af te bouwen, daarna volgde een focus op duurzame campagnes.

  • Google Ads: inspelen op seizoensgebonden producten. Performance Max en Search werden ingezet zodra zoekvolumes stegen (zoals bij tussenjassen en polo’s met lange mouwen).

  • Content: sterke creatives (review ads, influencer content en UGC) hielpen om zowel top-of-funnel awareness te creëren als conversies te stimuleren.

De toekomst

Met een sterk gemiddeld orderbedrag, een repeat purchase rate van 45% en een hoge customer lifetime value, is NØLSON klaar voor de volgende stap: dagelijks doorgroeien naar tientallen nieuwe orders en verder opschalen. Samen bouwen we door aan schaalbaarheid, gezonde marges en internationale ambities.

“To be the top choice for every man in the Netherlands.” – NØLSON

Hoe Nolson ROAS 5 heeft behaald en is doorgeschaald

NØLSON stond voor een nieuwe fase. Na een periode waarin veel via sale werd verkocht, lag de focus nu op duurzame groei. Er was een complete rebranding, een uitbreiding van het assortiment en duidelijke targets: gezonde marges, CAC doel behalen en opschalen zonder afhankelijk te zijn van kortingen.

De resultaten

  • +25% aankopen via Google Ads (januari–augustus vs. vorig jaar)

  • +24% webshopbestellingen

  • +18% sessies op de webshop

  • Conversieratio +3%

  • CAC goal zelfs overtroffen met 5%

  • Repeat customers +32%

Daarnaast staat de blended ROAS op 2,6x en ligt de MER (marketing efficiency ratio) op 2,6 - met als doel dit richting 3,0–3,5 door te trekken.

Hoe we dit hebben gedaan

  • Meta Ads: opschalen op basis van CAC, gestuurd met Lifetime Value-data. Sale-campagnes in de eerste maanden hielpen om oude voorraad af te bouwen, daarna volgde een focus op duurzame campagnes.

  • Google Ads: inspelen op seizoensgebonden producten. Performance Max en Search werden ingezet zodra zoekvolumes stegen (zoals bij tussenjassen en polo’s met lange mouwen).

  • Content: sterke creatives (review ads, influencer content en UGC) hielpen om zowel top-of-funnel awareness te creëren als conversies te stimuleren.

De toekomst

Met een sterk gemiddeld orderbedrag, een repeat purchase rate van 45% en een hoge customer lifetime value, is NØLSON klaar voor de volgende stap: dagelijks doorgroeien naar tientallen nieuwe orders en verder opschalen. Samen bouwen we door aan schaalbaarheid, gezonde marges en internationale ambities.

“To be the top choice for every man in the Netherlands.” – NØLSON

Hoe Nolson ROAS 5 heeft behaald en is doorgeschaald

NØLSON stond voor een nieuwe fase. Na een periode waarin veel via sale werd verkocht, lag de focus nu op duurzame groei. Er was een complete rebranding, een uitbreiding van het assortiment en duidelijke targets: gezonde marges, CAC doel behalen en opschalen zonder afhankelijk te zijn van kortingen.

De resultaten

  • +25% aankopen via Google Ads (januari–augustus vs. vorig jaar)

  • +24% webshopbestellingen

  • +18% sessies op de webshop

  • Conversieratio +3%

  • CAC goal zelfs overtroffen met 5%

  • Repeat customers +32%

Daarnaast staat de blended ROAS op 2,6x en ligt de MER (marketing efficiency ratio) op 2,6 - met als doel dit richting 3,0–3,5 door te trekken.

Hoe we dit hebben gedaan

  • Meta Ads: opschalen op basis van CAC, gestuurd met Lifetime Value-data. Sale-campagnes in de eerste maanden hielpen om oude voorraad af te bouwen, daarna volgde een focus op duurzame campagnes.

  • Google Ads: inspelen op seizoensgebonden producten. Performance Max en Search werden ingezet zodra zoekvolumes stegen (zoals bij tussenjassen en polo’s met lange mouwen).

  • Content: sterke creatives (review ads, influencer content en UGC) hielpen om zowel top-of-funnel awareness te creëren als conversies te stimuleren.

De toekomst

Met een sterk gemiddeld orderbedrag, een repeat purchase rate van 45% en een hoge customer lifetime value, is NØLSON klaar voor de volgende stap: dagelijks doorgroeien naar tientallen nieuwe orders en verder opschalen. Samen bouwen we door aan schaalbaarheid, gezonde marges en internationale ambities.

“To be the top choice for every man in the Netherlands.” – NØLSON

Resultaten zeggen meer dan woorden.

Resultaten zeggen meer dan woorden.

Resultaten zeggen meer dan woorden.

Resultaten zeggen meer dan woorden.

Resultaten zeggen meer dan woorden.

Resultaten zeggen meer dan woorden.

Resultaten zeggen meer dan woorden.

Conversieratio verbeterd met

Conversieratio verbeterd met

Conversieratio verbeterd met

Conversieratio verbeterd met

Conversieratio verbeterd met

0
0
0
0
0
0

%

%

%

%

%

%

Aankopen via Google Ads toegenomen met

Aankopen via Google Ads toegenomen met

Aankopen via Google Ads toegenomen met

Aankopen via Google Ads toegenomen met

Aankopen via Google Ads toegenomen met

0
0
0
0
0
0

%

%

%

%

%

%

Webshopbestellingen gegroeid met

Webshopbestellingen gegroeid met

Webshopbestellingen gegroeid met

Webshopbestellingen gegroeid met

Webshopbestellingen gegroeid met

0
0
0
0
0
0

%

%

%

%

%

%

CAC goal overtroffen met

CAC goal overtroffen met

CAC goal overtroffen met

CAC goal overtroffen met

CAC goal overtroffen met

0
0
0
0
0
0

%

%

%

%

%

%

Roadmap

Het stappenplan naar

resultaat.

Het stappenplan naar

resultaat.

Het stappenplan naar

resultaat.

Het stappenplan naar

resultaat.

Het stappenplan naar

resultaat.

Het stappenplan naar

resultaat.

Tijdens de eerste 90 dagen van onze samenwerking bepalen we de strategie en volgen we een bewezen formule voor maximaal resultaat. We laten ons leiden door ervaring en data, en passen de strategie on-the-fly aan. Dit vormt een perfecte basis voor een langdurige samenwerking.

Tijdens de eerste 90 dagen van onze samenwerking hanteren we een vaste, data-gedreven aanpak met duidelijke contactmomenten en strategie analyses. Dat legt de fundamenten voor een langdurige samenwerking.

Tijdens de eerste 90 dagen van onze samenwerking bepalen we de strategie en volgen we een bewezen formule voor maximaal resultaat. We laten ons leiden door ervaring en data, en passen de strategie on-the-fly aan. Dit vormt een perfecte basis voor een langdurige samenwerking.

Tijdens de eerste 90 dagen van onze samenwerking bepalen we de strategie en volgen we een bewezen formule voor maximaal resultaat. We laten ons leiden door ervaring en data, en passen de strategie on-the-fly aan. Dit vormt een perfecte basis voor een langdurige samenwerking.

Tijdens de eerste 90 dagen van onze samenwerking bepalen we de strategie en volgen we een bewezen formule voor maximaal resultaat. We laten ons leiden door ervaring en data, en passen de strategie on-the-fly aan. Dit vormt een perfecte basis voor een langdurige samenwerking.

01

Fase één

01

Fase één

01

Fase één

01

01

01

01

De Voorbeschouwing

De Voorbeschouwing

De Voorbeschouwing

De Voorbeschouwing

De Voorbeschouwing

De Voorbeschouwing

De Voorbeschouwing

Vanaf dag één werden er bi-weekly meetings en wekelijkse WhatsApp-updates afgesproken. Zo bleef de communicatie strak en konden we snel schakelen op basis van data.

Vanaf dag één werden er bi-weekly meetings en wekelijkse WhatsApp-updates afgesproken. Zo bleef de communicatie strak en konden we snel schakelen op basis van data.

Vanaf dag één werden er bi-weekly meetings en wekelijkse WhatsApp-updates afgesproken. Zo bleef de communicatie strak en konden we snel schakelen op basis van data.

Vanaf dag één werden er bi-weekly meetings en wekelijkse WhatsApp-updates afgesproken. Zo bleef de communicatie strak en konden we snel schakelen op basis van data.

De Wedstrijd

De omzet steeg in rap tempo. Dit was hét moment om de campagnes uit te breiden: opschalen op Meta op basis van CAC en doorpakken met Performance Max in Google. Nieuwe producten werden steeds sneller gelanceerd in campagnes, met sterke resultaten.

De omzet steeg in rap tempo. Dit was hét moment om de campagnes uit te breiden: opschalen op Meta op basis van CAC en doorpakken met Performance Max in Google. Nieuwe producten werden steeds sneller gelanceerd in campagnes, met sterke resultaten.

De omzet steeg in rap tempo. Dit was hét moment om de campagnes uit te breiden: opschalen op Meta op basis van CAC en doorpakken met Performance Max in Google. Nieuwe producten werden steeds sneller gelanceerd in campagnes, met sterke resultaten.

De omzet steeg in rap tempo. Dit was hét moment om de campagnes uit te breiden: opschalen op Meta op basis van CAC en doorpakken met Performance Max in Google. Nieuwe producten werden steeds sneller gelanceerd in campagnes, met sterke resultaten.

De Verlenging

Het fundament staat: stabiele CAC, stijgende repeat rate en een sterke contentflow. Samen met NØLSON richten we ons nu op verdere opschaling van budget en nieuwe drops.

Het fundament staat: stabiele CAC, stijgende repeat rate en een sterke contentflow. Samen met NØLSON richten we ons nu op verdere opschaling van budget en nieuwe drops.

Het fundament staat: stabiele CAC, stijgende repeat rate en een sterke contentflow. Samen met NØLSON richten we ons nu op verdere opschaling van budget en nieuwe drops.

Het fundament staat: stabiele CAC, stijgende repeat rate en een sterke contentflow. Samen met NØLSON richten we ons nu op verdere opschaling van budget en nieuwe drops.

Winnen en de toekomst

Wil jij ook je webshop door het dak laten gaan én tijd overhouden voor wat je het liefst doet? Neem vandaag nog contact op.

Wil jij ook je webshop door het dak laten gaan én tijd overhouden voor wat je het liefst doet? Neem vandaag nog contact op.

Wil jij ook je webshop door het dak laten gaan én tijd overhouden voor wat je het liefst doet? Neem vandaag nog contact op.

Wil jij ook je webshop door het dak laten gaan én tijd overhouden voor wat je het liefst doet? Neem vandaag nog contact op.

Tijd om je doelen te bereiken

Tijd om je doelen te bereiken

Tijd om je doelen te bereiken

Tijd om je doelen te bereiken

Tijd om je doelen te bereiken

Tijd om je doelen te bereiken

Boek een demo en ontdek:

Boek een demo en ontdek:

Boek een demo en ontdek:

Boek een demo en ontdek:

Boek een demo en ontdek:

Je merk/werkgever en de belangrijkste uitdagingen waar je momenteel tegenaan loopt.

Je merk/werkgever en de belangrijkste uitdagingen waar je momenteel tegenaan loopt.

Je merk/werkgever en de belangrijkste uitdagingen waar je momenteel tegenaan loopt.

Je merk/werkgever en de belangrijkste uitdagingen waar je momenteel tegenaan loopt.

Je merk/werkgever en de belangrijkste uitdagingen waar je momenteel tegenaan loopt.

De specifieke marketingbehoeften en -doelen die je wilt bereiken.

De specifieke marketingbehoeften en -doelen die je wilt bereiken.

De specifieke marketingbehoeften en -doelen die je wilt bereiken.

De specifieke marketingbehoeften en -doelen die je wilt bereiken.

De specifieke marketingbehoeften en -doelen die je wilt bereiken.

Mogelijke oplossingen en strategieën die passen bij jouw situatie en ambities.

Mogelijke oplossingen en strategieën die passen bij jouw situatie en ambities.

Mogelijke oplossingen en strategieën die passen bij jouw situatie en ambities.

Mogelijke oplossingen en strategieën die passen bij jouw situatie en ambities.

Mogelijke oplossingen en strategieën die passen bij jouw situatie en ambities.

Cases

Cases

Cases

Cases

Onze impact, zwart op wit

Onze impact, zwart op wit

Onze impact, zwart op wit

Onze impact, zwart op wit

Onze impact, zwart op wit

Onze impact, zwart op wit